неделя, октомври 11, 2009

За какво служат мъжете









Тъй като не можах да намеря притча, а много ми се ще да погъделичкам егото на мъжкото съсловие, обещала съм, все пак - Voila! 
На вашето внимание - мнението на Диана Алексиева. 
Ще излъжа, ако кажа, че не се припокрива с моето. Е, донякъде J



Материала е копи-пейст от сайта на ИК "Кръгозор".

Когато Мона ми каза темата на дискусията, реших, че е прекалено феминистична. А аз никак не съм феминистка. Обичам мъжете. И те често ми отговарят със същото.Едни от най-хубавите моменти в живота ми са свързани с тях. “За какво служат мъжете” ми звучи малко като “Мъжът – начин на употреба”. Представете си, как щяхме да скочим ние жените, ако бяха направили дискусия “Жените – за какво служат те”.
Затова реших да проверя мъжката гледна точка по въпроса. Зададох въпроса “За какво служат мъжете” на няколко приятели. И зачаках отговорите.
Първият смс, който получих беше:
“За другар в живота”
Този мил отговор ме накара да се почуствам малко виновна, защото само преди секунди почти съжалявах, че никога не съм се възползвала от някой мъж в чисто материалния смисъл. Вината растеше в мен с всяка изминала минута, докато не получих следващия смс.
“За да оправдават комплексите на жените” и следващия “За да ни късате нервите и да ви сменяме гумите” и по-следващия “За да не умрете от скука”.
Така. Първо се ядосах. Тия нормални ли са! Кви комплекси! Кви гуми! Каква скука! Вярно е, че не се е случвало да си сменям гумата сама, но ако се наложи – мога. Пък и има толкова интересни неща, за които да си говорим освен за мъже – дрехи, обувки, шапки , чанти, чуждия целулит, нашия целулит, другите жени, техните мъже и чааак тогава нашите мъже. Ама до тях почти не стигаме.
После малко ми стана гузно, защото някой написа “Ако въпроса е зададен по този начин и то от жена, отговорът, който първо ми идва е – за да бъдат използвани от жените.” и “За да ви казваме, че сте красиви, дори когато това не е самата истина.” И това е вярно. Мъжете, които ни обичат са като кучетата – дори, когато сме уморени, със сенки под очите, с лоша прическа и размъкнати дрехи, те ни харесват. Нещо повече, мислят ни за красиви. Истината е, че винаги се оглеждаме в очите на мъжете. И търсим тяхното одобрение, възхищение, желание. Помислете си колко пъти сте питали мъжа до себе си “Хубава ли съм?”, без дори да изчакате неговия отговор. Защото сте го виждали в очите му.
Вече започва да звучи като похвално слово за мъжете, затова по-добре да замълча.
Но не мога да не кажа, че когато видях за първи път падаща звезда, желанието ми беше свързано с мъжа до мен. Поисках си “Той да е истинската ми любов”. След време осъзнах, че съм сгрешила. Трябвало е да поискам “Аз да съм неговата истинска любов”.
Така че, мъжете са и за това да ни помагат да грешим, да съжаляваме за грешките си, да се кълнем, че никога няма да ги правим отново и после да ги повтаряме сладко и мазохистично със страшна сила. Те са тези, които ни подкосяват краката и обръщат света. Тези, с които танцуваме първите си балади и тези, за които плачем на баладите. Те са и тези, които са написали тези балади.
Следващ смс : “За секс и кинти”
Е, трябва да си признаем и нещо друго – сексът без мъж не е кой знае какво. Което ги прави необходимост от първа степен.
И последният смс :
“Мъжете са, за да обичат жените”.
Е, този тотално ме обезоръжи.
И реших, че всъщност мъжете знаят по-добре от нас “за какво служат”. И със сигурност го правят добре. Затова и ние толкова ги обичаме.


Доклад на Диана Алексиева
                            





           Бонус:    Няколко любопитни факта за мъжете       
·         Повече от половината необвързани мъже вярват в любовта от пръв поглед.
·         Мъжете се привързват по-лесно от жените, когато общуват онлайн. Виртуалната анонимност им позволява да изразят емоциите си по-открито.
·         Почти една четвърт твърдят, че не страдат от никакви комплекси за външния си вид.
·         Умните мъже са най-сексапилни независимо от физическата им привлекателност.
·         Има мъже като пантофи, такива уютно-домашни, близки, родни и привикнали. Пантофите добре се комбинират с пеньоар, небръснати крака и чай с лимон на дивана.
Те обикновено бързо се износват, но някои жени никога не ги сменят, такива едни изтъркани, ама домашни и удобни.


·         Казват, че добрите мъже не са толкова много, доказано е статистически. Но попитайте всеки самотен мъж, и той също уверено ще ви каже, че добра жена със свещ да я търсиш не можеш лесно да срещнеш.
·         Само всеки десети мъж се жени, защото обича. Защото тя и само тя вълнува сърцето му като никоя друга. Но уви, мъжете дотолкова не се доверяват на чувствата си, че рядко споменават любовта като достатъчно основание за женитба.

            ·         Най-добрите мъже в света - шведите 
На второ място са норвежците, а на трето англичаните, сочи проучване на специалистите от Оксфордския университет. Статистиката е изготвена като е взето под внимание участието на мъжете в извършване на домакинската работа, участието му във възпитанието на децата и даже такива подробности като миене на съдовете и приготвяне на вечерята.
На първите места са мъже от страни, където мъжете и жените имат равни права и домакинската работа не се смята за задължение на женската половина от човечеството.
В класацията са участвали мъже от 12 страни. На последно място са мъжете от Австралия, а преди тях са австрийците и германците.
Българи не са участвали в изследването.
И слава Богу J




Share/Bookmark

4 коментара:

  1. Изпуснали са убиването на паяци, което си е жива геройство, но съм доволен,че все пак намирате и нещо добро в мъжката половинка:). Така не се чувстваме прекалено излишни, а пък и самочувствието леко се вдига. Защото за мъж без самочувствие съвсем няма да се намерят добри думи.
    Приемам задачката-закачка за изпълнена:).

    ОтговорИзтриване
  2. :)Браво, Блага!Изми ми срама от челото.
    Крист, ти пък с какви или покрай какви жени живееш? Аз даже скорпионите на вилата взех да ги залавям сама с чашка и да ги изпращам да си ходят по живо, по здраво, защото дъщеря ми е издала мораториум върху убиването на живи същества.
    Само страха от пепелянките не мога да преодолея напълно, но това сигурно означава, че все пак е останало нещо женско в мен :).

    ОтговорИзтриване
  3. Тва цял трактат. Не е ли по-лесно да се каже, че мъжете са женската п'ловинка на жените?! И обратното. Нека бъдем съпричастни, защото прословутия лаф:-" с жена- лошо, ама без нея по-лошо" вече важи и в обратна сила-" с мъж лошо, ама без мъж.." и те такам. Не искам да си 'кривя" душата, за тва:)))
    :))

    ОтговорИзтриване
  4. Ами, благодаря. Вярно е. Повечето.Аз, като представител на ОНЕЗИ десет процента умни домашни пантофи, мога да го потвърдя. :)


    кrizt, паякът е пазител на дома, не с е убива. Изнасям ги внимателно навън(тези, които са навлезли от тяхната в нашата половина на къщата) и ги пускам. Според едно поверие, те си намират пътя обратно.

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.

"Ако моженето беше равно на желанието -
критерият не би бил важен.
Върховното в езика е -
безсилието да изкаже."

Емили Дикинсън

Случайни публикации